Fokusininkais gimstama?

Manau, nė vienas fokusininkas nepatikėtų, kad balandis iš tiesų “materializavosi“ jo kolegos rankose! Anaiptol, jis dar ir susektų, kaip tai buvo padaryta, kaip veikia fokuso mechanizmas…

Jeigu taip, tai rašytojo akis turėtų matyti daugiau, nei paprasto skaitytojo (ir kitaip, nei paprasto literatūros kritiko), ji turėtų pastebėti daug techninių dalykų. Tokių, kaip:

  • pradžia, pavadinimas
  • pasakojimas (pirmas ar trečias asmuo, prisiminimai, dienoraštis, kreipiniai į skaitytoją ir t.t.)
  • personažai (charakteriai, motyvacija, alter ego ir t.t.)
  • žanras (trileris, meilės istorija, satyra, magiškasis realizmas ir t.t.)
  • kalba (personažų balsai, tarmės, dialogai, keiksmažodžiai ir t.t.)
  • struktūra (dalių pavadinimai, chronologija, paraleliniai pasakojimai, montažas ir t.t.)
  • detalės (faktai, vietos aplinkybės, oro sąlygos, maisto aprašymas ir t.t.)
  • stilius (šiuolaikinis, senovinis, hiperbolė, pastišas, heteroglosija ir t.t.)
  • įrankiai (laiškas, elektroninis laiškas, laikraščio straipsnis, vardai, sutapimai ir t.t.)
  • literatūriškumas (intertekstualumas, epigrama, citata, simbolizmas ir t.t.)
  • pabaiga (epilogas, melaginga pabaiga, post scriptum ir t.t.)
Ar jau norėtųsi paskaityti Johno Mullano “How Novels Work“ (“Kaip veikia romanas“)?

 

Reklama

Komentavimo galimybė išjungta.